Vyhledávání


Kontakt

Clan Leader

icq-642-508-012

E-mail: pepajanis@seznam.cz

Fullspeed slide:

Vše co musíte udělat je zabočit ve směru slidu a brzdit při stálém zrychlování, to je také důvod proč by jste měli mít přenastavenou brzdu. Ideální je zrychlovat po celou dobu průjezdu zatáčkou. Vaše rychlost a úhel zatáčky jsou určují kdy máte začít slidovat, čím vyšší rychlost a ostřejší zatáčka, tím dříve musíte začít. Samozřejmě, ne vždy je možné zrychlovat po celou dobu průjezdu, občas budete muset sundat nohu z plynu, abyste se udrželi v zamýšlené dráze.
 

Opakovaný slide:

Tohle je verze základního slidu, funguje stejně, pouze zmáčknete brzdu vícekrát během slidu. Toto můžete použít například když chcete dosáhnout určité dráhy jízdy okolo rohu jako je příklad na videu, kdy jezdec chce zůstat u bližšího mantinelu.
 

Slidováni bez zrychlování:

Tato technika je trošku odlišná. Byla používaná v začátcích Trackmanie, včetně mě (MadneSS), před tím, než byl objeven slide se třemi tlačítky. Nyní již není používaná moc často, ale občas jsou situace kdy je vhodné ji použít. Používá se když je omezený prostor pro slidování a potřebujete rychle snížit rychlost. Tohoto slidu docílíte když pustíte plyn a zmáčknete brzdu.
 

Rammstein slide:

Tato technika se používá když chcete slidovat, ale nemáte dostatečnou rychlost. Vlastní slide zahájíte na "rammsteinu", čož je volně přeloženo krajnice - pás oddělující vozovku od mantinelu. Tato část cesty zapřičiňuje spoustu problémů pokud na ni přistanete po skoku a občas i pokud přes ni přejedete, protože auto mírně odrazí a to zaviní zpomalení. Nicméně je zde jedna věc pro co je dobrá. Pokud chcete jít do slidu u ostrého rohu bez dostatečné rychlosti, začnete brzdit právě v momentu kdy jsou vaše kola na této krajnici a vaše auto začne slidovat. Jak můžete vidět na videu, kde se řidič snaží projet slidem opravdu těsnou zatáčku za pomocí rammstein slidu.
 

Wallbang technika:

Technika slidu odrazem od mantinelu. Tento trik je užitečný pokud vjíždíte do zatáčky ve vysoké rychlosti a nechcete ztrácet čas použitím klasického slidu (nebo na něj prostě nemáte čas). Takže jedete plnou rychlostí k vnějšímu mantinelu před začátkem zatáčky a začnete brzdit okmažitě jakmile do něj narazíte. Tímhle dostanete vůz do normálního slidu. Tento trik se hodně používá u 180ti stupňových zatáček a rohů, ale může se použít jako na následujícím videu u ne příliš prudkých zatáček když máte hodně vysokou rychlost.
 

Dual Slide:

Není mnoho lidí, kteří o tom ví, jelikož je vzácné, když to někdo použije. Jak na to: sliduj do opačného směru k rohu, než směřuješ a těsně před rammstein slidem uvolni brzdu a hned potom stlač. Tato technika ti může přinést zlepšení o 0,10 až 0,50s
 

Neo slide:

Tento slide začal poprvé oficiálně používat hráč @Neo, po kterém je také tato technika slidu pojmenována. Od začátku se myslelo, že běžný slide je možné provést jen od určité rychlosti, stejně tak že nejde začít slidovat v okamžiku, kdy Vaše formule začne tzv. „gumovat“. Avšak díky použití neoslidu už to dnes není nemožné.

Díky této technice dokázal Neo posunout světové rekordy na Nadeo tratích o nějakou tu setinu, či desetinu. Světový rekord je oficiálně uznán až po nahrání platného záznamu jízdy na web tm-exchange, kde je záznam k dispozici všem ostatním návštěvníkům webu, a právě proto se tento slide dostal do podvědomí ostatních hráčů. Jak to vypadá v praxi? Posuďte sami následující video, poté se ho pokusím rozebrat trochu podrobněji.

 

Připadá Vám to jako obyčejný slide? Myslíte, že to bezproblémů zvládnete také? Můžete to zkusit, ale nejspíš neuspějete :-). Schválně si všimněte okamžiku, kdy jsem začal slidovat – formule sotva odstartovala a nestačila nabrat dostatečnou rychlost pro běžný slide. Stejný případ nastává po projetí první zatáčky, kdy formule vinou slidu ztratila rychlost a v následující zatáčce taktéž nemá dostatek rychlosti na běžný slide. V těchto případech nastává právě uplatnění neoslidu, protože projetím zatáčky bez slidu bych značně ztratil.